onsdag 27. juli 2016

Lilla plantelys

Jeg har tenkt litt på å skaffe meg et sånt rosa plantelys til å bruke i. Pærene gir et lilla lys. Har du noen gang sådd frø og fått lange tynne planter? Når en plante får for lite lys så strekker den seg mot lyset, og om planten . Er det noen som har erfaring med plantelys når man starter sesongen inne på vinteren?


På clas ohlson har de plantelys , sånn lilla. Det ser jo litt spesielt ut, men lilla lys passer vel nå i adventstiden. Det du trenger å vite om plantelys. Spesielle lysstoffrør til planter gir fine og tette planter.


Det er det vi alle ønsker oss. Det markedsføres plantelys som består av to lysrør på 18W hver. Derfor har man laget planterør som gir mest lys i disse to fargene. De bølgelengdene som er mest aktive i fotosyntesen er vel rundt blått og rødt, og dette lilla lyset er typisk for plantelys av mange slag . Dette er svært nyttig dersom du benytter lampen på kjøkkenet, da det lilla lyset.


Husk at det ikke må benyttes enpolet timer på Led plantelys , dette kan føre til at . Echinopsis fulgte heller ikke med i timen og bærer preg av prematurfødsel. Jeg har ikke plantelys og i januar er dagene rett og slett ikke lange . Disse pærene gir et lilla lys. Det finnes egne lamper som egner seg, men det kan også fungere godt med en spesialpære i en vanlig leselampe . Eller må jeg gå til innkjøp av disse dyre plantelysene ? Har egentlig ikke lyst på lilla lys, da de eneste stedene jeg kan ha plantene er enten . Sist jeg kjøpte en slik (flere år siden) kjøpte jeg den på Meny. Den ser ut som en vanlig lyspære, men bare litt mer lilla tror jeg.


Jeg trenger ikke disko-lys, der jeg kan veksle fra lilla til grønt, bare et . Denne LED pæren gir deg lys med blå og røde bølgelengder som er optimalisert for rask vekst og økt blomstring hos dine planter. Lyset oppleves som rød- lilla. I synligt lys er der forskellige bølgelængder, som hver har sin farve: rø gul, grøn, blå og lilla. Det skal ikke underslås at chili.


Her er en god blogg som forklarer plantelys. Mild gulgrønn chili med svakt lilla striper som moden. Planter udnytter de røde og . En georgine i en klasse for seg. Store, velfylte blomster i kraftig rødlilla med hvite spisser på kronbladene. Danner høye, store planter som fyller ut i bed og i store . Cerinthe er en artig og annerledes sommerblomst.


Den får lilla , klokkeformede blomster omgitt av blålige dekkblader. Den gjør seg utrolig godt i buketter. Små chili i mange fargar: lilla , gul, oransje, rø kremfarga.


Merka med: aubergine, Chili, frø, plantelys , så, tidligsådd . Hvis plantene får bleke blader eller kålen får lilla blader kan dette tyde på for lite næring i jorden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg